RSS

Двупроцесорни Дънни Платки

19 Февр

Миналата седмица ми хрумна идеята да построя автентична двупроцесорна машина.
Разполагам с три двупроцесорни дънни платки, една за Slot 1 и две за Socket 370.
Обаче още не съм ги тествал, и не съм сигурен дали дори една от тях е работеща.
За това първо трябва да направя тестовете, и чак тогава може да стартирам проект.
Предназначението на тази машина ще са стари игри в Glide, с две 3DFX Voodoo 2-ки.
Щом системата ще има две видео карти, защо да няма и два процесора, нали така?
На първите три снимки може да видите DTK PRM-0081I-E0, двупроцесорно Slot 1 дъно.
За този модел не открих инструкция или схема, намерих само характеристиките му.
Така, че без схемата не мога да видя дори от къде се свързва копчето за пускане.
Все някак ще преодолея този момент, и се надявам дъното да се окаже работещо.
То е доста луксозно, има вграден SCSI контролер на лидерите в този бранш Adaptec.
Имам два еднакви Intel Pentium II 350MHz за Slot 1, ще потърся и по-мощни модели.
На четвъртата снимка е ABIT BP6, Socket 370 дъно за което вече писах преди време.
Това дъно ми беше дадено заедно с това от последните две снимки, модел ECS D6VAA.
Обаче като ми бяха дадени, май едното не работеше с два процесора, вече не помня.
Ще трябва да ги проверя и двете, надеждите ми са ECS D6VAA да се окаже работещо.
То е модел с по-нов чипсет, поддържа и повече памет, не че аз имам толкова памет.
И трите дъна ползват SDRAM, като май и двете на Socket 370 изискват ECC SDRAM.
Но тук не гоня голям капацитет, и две плочки по 128MB такава памет ще ми стигнат.
За Socket 370 имам два еднакви Intel Celeron 433MHz, или пък май бяха на 466MHz.
А мечта ми е един ден да попадна на двупроцесорно дъно Socket 8 с два Pentium Pro.
Обаче до сега не случвам на късмет, но с моите възможности много не съм и търсил.
Пък ако открия цяла машина базирана на Pentium Pro също ще съм супер доволен.
Имало е модели HP Vectra, Dell OptiPlex и IBM PC с по един или по два Pentium Pro.
Дано един ден тази моя мечта да се сбъдне, пък до тогава ще действам с наличното.

 

Вашият коментар

