RSS

РОБКО 01: USB Карта Контролер

05 Юли

Миналата година вече писах за това безценно устройство, и дори го показах в двата видео
материала относно Робко, но тогава така и не го разгледахме подробно. Идеята беше тази
USB карта контролер да е звездата на 3-тата част от поредицата подробни материали за
тези исторически значими роботи от техническото минало на милата ни родина (или каквото
е останало от нея). Но както писах и тогава, моя Робко 01 се оказа с механичен проблем,
който на първо четене не е по силите ми да отстраня, и така развитието по темата се спря.

Още преди година бях намерил човек специалист по тази тема, който може да разглобява и
сглобява тези роботи и с вързани очи, но за съжаление се намира в доста далечен град.
И за секунда не бих поверил Робкото си на кретените от куриерските служби, които вече са
ми чупили стари редки неща, а пък за съжаление нямам приятели и познати които да пътуват
или минават до онова населено място. И така вариантът онзи човек да ми помогне отпадна.

Този контролер е дело на един от младите закрилници на митът Робко – Валентин Николов.
За картата научих от един видео клип, където авторът демонстрираше базовите и функции.
Бях впечатлен от видяното, и още в началото на 2015-та се свързах с човекът, и го попитах
как мога да се сдобия с такава карта. Отговорът бе, че контролерът заедно с необходимият
софтуер, който също е писан от него, струват 300 или 350 лева, вече не си спомням добре.

Тази сума за мен бе просто непосилна, и вариантът да се сдобия с такъв контролер отпадна.
Цялата 2015-та отиде в ремонтиране на жилището ми, и нямах време да разуча алтернативите
за подкарването на Робкото ми, които се свеждаха до или намиране на оригинална карта за
Правец 8, или изработването или закупуването на готов контролер за стъпкови двигатели.

В краят на 2015-та отново се свързах с човекът, и попитах дали няма някакъв начин да се
сдобия с USB контролерът на по-ниска цена? Оказа се, че имало – просто трябвало да му
намеря здрав Робко, понеже неговият вече бил доста амортизиран. Това също не се оказа
евтина задача, но в крайна сметка успях да спестя половината на това което иначе струва.

За моя беда, от както взех тази карта вече съм забравил как се ползват многобройните и
функции, освен най-елементарното управление на роботът чрез натискане на някои клавиши.
В софтуерът на самата карта има функции за автоматично контролиране, запаметяване и още
неща за които авторът на това устройство ми обясни на кратко като го взех, но просто
слабата ми памет е забравила всичко казано тогава. Още по-лошо е, че към устройството и
софтуерът му няма никакви инструкции за употреба, нито дори някакви елементарни съвети.

Преди доста време бях писал на човекът, но не си спомням дали изобщо получих отговор.
Някога пак ще му пиша, и се надявам да получа поне няколко реда инструкции как да се
възползвам от пълните функции на картата и софтуерът и, ако някога роботът ми се оправи.

Ако и вие искате да имате USB контролер като този за вашето Робко, пишете на адресът на
синята платка от третата снимка. Няма да го копирам тук да не го налазят спам ботовете.

 

Вашият коментар

